Sitter på tåget till Köpenhamn. Gud va...

Sitter på tåget till Köpenhamn. Gud vad jag är trött. Tågresor=problem. När vi va i Ängelholm blev vi stoppade pga ledningsfel. Där stod vi i 30min. Typiskt, men sånt som händer. Sen sades det att vi skulle få fortsätta med buss. Här börjar nu mitt tålamod ta slut.. Efter en stund bli det iallafall klart att vi ska fortsätta med tåget till Köpenhamn, bara åka en annan väg. Super känner jag eftersom jag inte är ett big fan av bussar. Okej. Vad händer? Jo det ska jag tala om. Vi hamnar i Ramlösa, tåget körde fel!! Ska jag skratta eller ska jag gråta?!! Ah!! Tåget får backa tillbaka. Tillslut kommer vi till Lund där vi blir stående igen! Denna gången för att tågföraren ska köra ett annat tåg som han prioritera mer. Då får vi vänta på ny förare! Åh himmel om jag hade fått prata med ngn ansvarig! Konduktören gjorde iallafall så gott han kunde med att bjuda på vatten, kaffe, te och bullar! Sen hörde vi en käck stämma i högtalaren som sa "-Nu har ni iallafall fått se mkt av Skåne o vår vackra kust! Hoppas ni väljer att resa med SJ igen!" Hur vågar han? Jag hade hellre varit i tid o suttit ute o avnjutit en lunch med S-L nu istället för att sitta instängd på ett tåg o köra Skåne-runt och nu vara 2 timmar sen. Jag tror jag har uttryckt mig tydligt nog om vad jag tycker om denna starten på dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0