Sista veckan.

Jag börjar nu mina sista semesterdagar. Jiises vad fort tiden går! Jag hinner inte med.
Veckan startar jag upp med tvätt och städ. Jösses vad roligt! Ska snart belöna mig med
ett Glee-avsnitt! Det är så jag gör det. Först jobb, sen belöning. :)
Det är dags att ta tag i träningen igen. Ska iväg till gymmet ikväll för ett x-bikepass o en
muskelgenomkörare. NU ska semesterfläsket bort!!

I helgen åkte vi hem till Töreboda för att gå på dop. Det var så himla fint och mysigt. Lilla Vilma.
Och jag kan ju börja med att säga att söndagen var en enda jäkla kaosdag! Sanslöst.
Det börjar med att Andreas upptäcker att "Oj, jag har inga kläder att gå på dop i!". Killen har
bara med sig short och en Kalle-anka tischa. Japp, du läste rätt. En Kalle-Anka trjöja. Och 4 par sockar. Suck.
(VEM sjutton packar 4 par sockar när vi bara ska vara borta 2 dgr?!!)
Varför åkte vi hem i helgen?! JO, just det bara för att gå på dop! Han kommer ALDRIG mer
få packa utan min övervakan.
Vi bestämmer oss då för att åka in till Skövde lite tidigare för att handla kläder till honom.
När vi ska åka då går inte bilen igång, helt död. Vi kör in kortet o trycker på knappen.(Nyckelkort)
Händer ingenting. Nähä. Vi får ta svärfars bil istället och efter dopen ta åka tillbaka till Säckestad
och ta itu med bilen då. Jag blir så trött.

När vi kommer fram till Commerce så är klockan 11.30 och dopet börjar 13.00.
Det är lugnt med tid. Vad händer då? Jo commerce öppnar inte förän 12. Skit.
Vi åker till Elins Esplanad. Yes det är öppet.
Eftersom att Andreas är långsamast i världen på att köpa kläder är vi nu ganska stressade!
Vi rusar in på MQ och sliter till oss allt som skulle kunna passa och expiditen står i chock och
undrar om vi behöver hjälp. "Ja, tack vi ska vara på dop om en timme och behöver en helt ny outfit!"
Tjejen på MQ var den mest hjälpsamma jag stött på. Gud vad hon fick slita och bära kläder fram o tillbaka.
Men tillslut hittade vi jeans, en skjorta, underkläder och nya sockar! (För sockarna glömde han så klart i bilen som inte fungerade i Säckestad.) På 30 min fixade vi en helt ny outfit. Det kan jag säga är en bedrift då Andreas inte ens kan köpa t-shirtar på så kort tid. Strålande!!

När vi är klara på MQ är vi hungriga och tänker att något måste vi få i oss innan dopet.
Så vi stressar vidare in på Maxi och hugger en stor smoothie i kylen. Mycket snabbt jobbat.
Ute på parkeringen öppnar jag och börjar dricka. Tror ni inte smoothien är för gammal!!
Jag blir galen! In på Maxi igen för att lämna tillbaka o byta. Ute igen för att åka bort till kyrkan.
Får åka en jätteomväg för GPSn har fått spatt. Till slut kommer vi fram med andan i halsen 5 min innan dopet börjar! Vi fixade det.

Bilen fixades att Andreas pappa undertiden vi var på dopet. Och bilen kördes sen in till Skövde av lillebror som där fick ta andra bilen hem. Slutet gott och allting gott. Gud vilken dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0